ناهاتاک

ناهاتاک یعنی ..

ناهاتاک

ناهاتاک یعنی ..

ناهاتاک

ناهاتاک یک واژه ارمنی است
آن را در کتاب مسیح در شب قدر یافتم!
این واژه به معنای شهـــــید است.
میخانه ای با شرابی طهور از کتب فاخر!

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

23 ام

شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶ ب.ظ


رسانه؛قدرتمند ترین ارتش دنیا که انسان های زیادی را بدون شمشیر کشی و یا خون ریزی به بند خود کشیده است.

شاید بهترین مثال برای رسانه مثالِ مکعب روبیک باشد که برای فهم آن باید اولا ابعاد آن را به صورت کامل مشاهده کرد و ثانیا رنگ های مختلف را از هم تمیز داد. مالکیت رسانه، شناخت مخاطبان، ارتباط این پیام با دغدغه ها و مسایل زندگی امروز، شخصیت ، بازنمایی و درون مایه.شناخت هر کدام باعث خواهد شد که در عصر برده داری نوین مثل سایرین به دام تبلیغات سرسام آور و مهیج نیافتیم.


سواد رسانه


امروزه از رسانه به دلیل ثروت آوری فراوان به صنعت رسانه یاد می کنند.صنعتی که چون بولدزر تمامی عرصه ها را با خاک یکسان می کنند و آن گونه که خود می پسندد بنیان می نماید.

زبان رسانه را باید آموخت.آنگونه که زبان فارسی و یا هر زبان دیگری را می آموزیم..تصویر یک متن است که معنا و مفهوم دارد. باید دانشِ فهم و خوانش تصویر را به دست بیاوریم.

نویسنده با ذکر مثال هایی چون تارزان،باب اسفنجی،ارباب حلقه ها و.... مخاطب را با عمق فیلم ها و انیمیشن های دنیای غرب روبرو می کند.او می کوشد تا نگرش غرب را که در قالب های متفاوت رسانه ای به انسان،خانواده،زن،مرد،پدر و مادر، فرزندان و... می شود خیلی ساده و بی پیراه نشان دهد.

در نهایت هدف نویسنده این است که مخاطبِ رسانه ها دیگر منفعل و تأثیر پذیر تام نباشند بلکه خود را فعال و پویا و محکم در برابر القائات آنها تلقی نماید. این مهم حاصل نمی شود مگر با مطالعه و کنکاش در این مقال.


  • عین-کاف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">