ناهاتاک

ناهاتاک یعنی ..

ناهاتاک

ناهاتاک یعنی ..

ناهاتاک

ناهاتاک یک واژه ارمنی است
آن را در کتاب مسیح در شب قدر یافتم!
این واژه به معنای شهـــــید است.
میخانه ای با شرابی طهور از کتب فاخر!

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

هفدهم

يكشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۰۱ ب.ظ

تقابل! قرار گرفتن دو نیرو،دو فکر متضاد با انگیزه های متفاوت. هر کدام در پی راهی است تا دیگری را بر زمین بکوباند.اصلا این تقابل هاست که زیبایی به داستان ها و فیلم های ماندگار داده است.اما این امر قطعی و همیشگی نیست؛چرا که داستان،داستان زندگی ماست و ما بازیگران این زندگیِ شبه داستانی!

یکی از تقابل هایی که تمام قد گلوی یکدیگر را در هم فشرده اند،تقابل سنت گرایی و مدرنیته است.تقابلی که به هیچ عنوان پایانی نداشته و انتخاب پیروز و غیر پیروز تنها به جهان بینی و نوع نگرش هر فردی بازمی گردد. شاید همین آزاد بودن در انتخاب باعث شده تا این جدال نفس گیر هرگز پیروز واقعی و حقیقی به خود ندیده باشد.

نوره (واجبی) درمانی




دعوای طب سنتی یا طب جدید یکی از بزرگترین تقابل های قرن ماست.زبیده خدائی می کوشد تا با تألیف این کتاب در جهت احیای سبک زندگی دینی،گامی به سوی تندرستی بردارد.

خدائی دست از کیمیا گری معمول شعرا و اندیشمندان شسته و پرده از راز اکسیری برداشته که به واقع کیمیا گری می کند. واجبی که فقط گرد فراموشی آن را فرا نگرفته بلکه بوق ها و اژدها و غول های هفت سر تبلیغات خواسته تا دیگر اثری از آن نباشد.از نظر او  نوره همان اکسیر بزرگ است. وی در تاریخ نگاری و بیوگرافی نوره چنین می نویسد:

آن را یادگاری از عهد سلیمان نبی نوشته اند.کشف آن توسط جنیان در عصر سلیمان نبی.پودری است موبر.از ترکیب سنگ آهک و زرنیخ(سولفید آرسنیک).طبیعت نوره گرم و خشک است.و آن را از آن جهت نوره گویند که اندام را روشن سفید و تازه می کند.

و سپس به توصیه هایی از ائمه معصومین در این باره می پردازد:

امام علی(ع): من دوست دارم مومنی را که هر 15 روز نوره بکشد.

امام صادق(ع):سه چیز که خوردنی نیست اما چاق می کند؛پوشیدن زیر پوش کتان،بوی خوش و نوره کشیدن

امام کاظم(ع): موی بدن اگر بلند شود آب کمر را قطع می کند؛نوره بر آب پشت می افزاید.

امام رضا(ع): قبل از نوره کشیدن محل با آب سرد شسته شود و بعد برای شستن از آب گرم استفاده شود.برای نوره کشیدن ابتدا زیر بغل ها سپس ساق پاها آنگاه آلت تناسلی و در آخر موهای بین ران .نوره کشیدن در تابستان بهتر است.روز 4 شنبه روز خوبی برای نوره کشیدن نیست. و آخرین نکته این که در زنان بیشترین زمان بین دو نوره کشی 20 روز و در مردان 40 روز است.

کتاب در 64 صفحه با قیمت 2500 تومان توسط انتشارات قلم زنان روانه بازار شده است.



  • عین-کاف

نظرات  (۱)

آفرین بر شما که درگیر حجب و حیاهای بی پایه نشدید و این کتابو معرفی کردید واقعا بازگشت به سنت حرکت عظیمی می طلبه ان شاالله به یاری افراد پا به رکابی مثل شما صورت بگیره.
پاسخ:
سلام
همین که این جا رو متبرک کردید،چشمان مان تا مدت ها نور و توان برای طی مسیر پیدا کرد.

ان شاءالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">